II. základní kolo První Pivní Extraligy 2011
Publikováno 07.04.2011 v kategorii: Ozvěna

Praha Michle, 14. března 2011 – Pro druhé základní kolo připravil nákupčí Petr Hrkal zvaný Hadži deset vzorků, jen on věděl, jaké ležáky budou v degustačních sklenkách. Zajímavostí byl bleskový nános vzorků na stůl, personál První Pivní Tramwaye je sehraným týmem a během sedmi minut bylo všechno pivo vychlazené na předepsanou teplotu na stole.

Čekáme na vzorky
Čekáme na vzorky

Zvítězil Rychtář Premium z K Brewery Trade a.s., o dva body před druhým Krakonošem. Takže velká rehabilitace Krákory. Dodatečně jsme při focení lahví zjistili, že Krakonoš byl těsně před ukončením záruční doby. To jen pro zajímavost, piva podle doby expirace nákupčí nevybírá. Spotřebitel by měl mít záruku prvotřídní kvality po celou dobu. Překvapivě o jeden bod předstihl Bernarda Kozel a postoupil přímo do semifinále.

Celkové pořadí 2. kola PPE
Celkové pořadí 2. kola PPE

Slečna Petra se opět mile usmívala a zase jí to moc slušelo…

Slečna Petra
Slečna Petra

Výsledky II. základního kola První Pivní Extraligy 2011

1) Rychtář Premium 5,0% alc K Brevery Trade a.s. 5,4,3,3,2,4,2,5 28
2) Krakonoš 5,1% alc Krakonoš spol. s r.o. 4,5,3,3,5,2,3,6 31
3) Zubr Premium 5,1% alc Pivovar Zubr a.s. 5,5,3,5,2,3,4,7 34
4) Kozel Premium 4,8% alc Plzeňský Prazdroj a.s. 5,5,2,6,6,5,3,3 35
5) Bernard 4,7% alc Rodinný pivovar Bernard a.s. 6,5,4,4,3,5,5,4 36
6) Strakonický Dudák 5,2% alc Měšťanský pivovar Strakonice a.s. 5,5,7,4,4,6,5,5 41
7-8) Ferdinand Premium 5,0% alc Pivovar Ferdinand a.s. 6,6,3,4,7,5,6,5 42
7-8) Zlatopramen 11° 4,9% alc Heineken Česká republika a.s. 5,7,2,6,6,3,7,6 42
9) Budweiser Bier 5,0% alc Budějovický měšťanský pivovar a.s. 4,6,6,5,6,7,5,5 44
10) Holba Premium 5,2% alc Pivovar Holba a.s. 6,6,4,7,7,6,7,5 48

Postupující do semifinále
Postupující do semifinále


Minule jsme slíbili, že Vám postupně představíme členy První pivní extraligy. Poprvé se seznamte s Petrem Hadži Hrkalem…

Baskytarista skupiny Folimanka Blues je v hospodách a restauracích častým hostem. „Rozlišuji dva typy hospod, do jedněch chodím v rámci společenských povinností, do druhých za dobrým pivem„, říká. Při degustacích jsou jeho jadrné komentáře jako, že zkoumaný vzorek „vysušuje držku“ milým zpestřením od zemitého pivaře. Má funkci nákupčího, v běžné obchodní síti kupuje vzorky piv k degustaci. Jen on ví, která piva se objeví na stole. „My nesmíme ani naznačovat…„, odbývá zvědavé dotazy. Je též nadšeným domovarníkem, proto má velkou úctu před dobrým pivem.

Petr Hadži Hrkal
Petr Hadži Hrkal

Sám o svém vztahu k pivu na webu PPE říká: „Pivo miluju od mládí. Pravda, byl jsem odkojen Velkopopovickým Kozlem, jiné pivo se tehdy až na pár výjimek v mých rodných strašnických a vršovických hospodách nevyskytovalo. Viděno dnešní dobou byla tenkrát pivní kultura velmi slabá, přestože jsme se hrdě honosili titulem pivní národ. V současnosti prožíváme vpravdě revoluční dobu, kdy Češi s úžasem zjišťují, kolik větví má strom zvaný pivo. Mikropivovary se množí jak houby po dešti, ty větší se snaží rozšiřovat své portfolio, velkou budoucnost předpovídám pivní turistice. Krásná doba.

O svém působení v PPE pak píše: „Je to pro mě obrovská zkušenost. Učí mě zkoumat vlastnosti piva, učí mě posuzovat pivo nezávisle a nestranně bez ohledu na značku. A také mě to spolu s mými chabými domovarnickými zkušenostmi učí ještě větší úctě a obdivu k pivovarskému řemeslu, kde přes všechny moderní vymoženosti platí to prosté heslo Dej Bůh štěstí!

Webdesign: Kabris|NET