Rohozečtí trhli titul První pivní ligy
Publikováno 30.12.2010 v kategorii: Ozvěna

Malý Rohozec – Finále degustační soutěže provázelo drama až do konce. O nejlepším českém pivu se rozhodovalo celý rok v několika kolech.

Místem klání byla pražská restaurace První pivní tramway. Regionální pivovar si připsal další degustační úspěch. Vedle vítězství Pivní ligy pro rok 2010 se Skalákem 12% získal Pivovar Rohozec i titul Český ležák roku 2010 s ležákem Premium.

„Ochutnávky byly mnohakolové, přísně anonymní, degustátoři nikdy nevěděli, jaká piva právě testují,“ vysvětlil ředitel rohozeckého pivovaru František Jungmann. Všechna piva měla stejné podmínky, pila se ze stejných sklenic a byla vychlazená na stejnou – předepsanou teplotu. Ta nejlepší postoupila ze dvou semifinále.

Finále se uskutečnilo v První pivní Tramwayi počátkem prosince. Na toto kolo se za Pivovar Rohozec vypravili sládek Jan Kropáček a podsládek Pavel Blaževič.
Cesta do Prahy z pivovaru trvá za příznivých podmínek přibližně hodinku. „Tentokráte vládl na silnicích sníh a kalamitní stav v Praze přispěl k našemu dvouhodinovému zpoždění,“ vzpomíná Jungmann.

Přibližně v osm hodin večer bylo finálové kolo dodegustováno a sčítalo se hodnocení jednotlivých vzorků.

Následoval tak zvaný rozpij. Dva vzorky měly ve finálovém kole stejný počet bodů, proto se opakovalo hodnocení těchto dvou vzorků, aby se rozhodlo o vítězi.

„Právě v tento moment dorazili na místo naši zástupci a po strastiplné cestě si při vyhodnocení užívali tu nejlepší zprávu. Vyhráli jsme,“ usmívá se ředitel pivovaru. Vítězem Pivní ligy pro rok 2010 se stal Skalák 12%, světlý ležák Premium z Pivovaru Rohozec. Získal tak titul Český ležák roku 2010.

Úkol vybrat šampiona mezi našimi pivovary na sebe vzala iniciativa První pivní extraliga. V ní zasedají pivní experti i laičtí znalci, mezi nimi například přední český pivní odborník a mezinárodně uznávaný degustátor Jan Šuráň či tajemník prezidenta republiky a známý pivní fanda Ladislav Jakl.

„V pěti základních kolech se degustovalo celkem pětapadesát českých ležáků, tedy jakýchsi vlajkových lodí českých pivovarů. Degustovala se pouze piva lahvová, běžně dostupná v obchodní síti,“ vysvětlil na závěr Jungmann.

Zdroj

Webdesign: Kabris|NET